This agreement is available in English below the Swedish version.

Allmänna villkor för bredbandsuppkoppling genom Mälardalens datorförening (MDF)

Om tjänsten

I tjänsten ingår följande:

  • Upp till 1 Gbit/s bandbredd.
  • IP-adress(er) som tilldelas dynamiskt.
  • Telefonsupport mellan 13:00 och 17:00 på helgfria vardagar under terminstider. Övriga tider se hemsidan.
  • Anslutning sker genom nätverksuttag i lägenheten (fastighetsnät) som är anslutet till nät där vi kan erbjuda tjänsten.
  • Fler tjänster kan komma att ingå senare.

Allmänt

Du har rätt att teckna detta avtal och använda våra tjänster som kund endast om du är student på en svensk högskola eller svenskt universitet, samt att du är ansluten till nät där vi erbjuder tjänsten.

Detta avtal är en förbindelse mellan MDF, organisationsnummer: 817607-2174 och fysisk person som godtar detta kontrakt.

Begreppsförklaring

Betalningsperiod, MDF räknar ifrån det datum en betalning inkommer till samma datum nästa månad. T.ex. betalning för en månad registreras och startas sedan av MDF den 3 juni och är därmed giltig t.o.m den 3 juli. Om en betalning sker den sista i en månad och påföljande månad inte har lika många dagar, sätts giltighetsdatum till sista dagen på den månaden. T.ex. om en betalning mottagits den 31 augusti sätts giltighetstiden till 30 september.

Avgifter

Avgiften för bredbandsuppkopplingen kommer att avkrävas innan utnyttjande av tjänsten kan påbörjas. Om kund som har påbörjat betalning av tjänst hos MDF vill säga upp uppkopplingen görs detta genom att inte betala nästa månadsbetalning. När MDF inte erhåller betalning kommer uppkopplingen kopplas ned.

Kund hos MDF kan endast betala belopp för hela månader. Om kund avser att avsluta tjänsten men har innestående belopp på tjänsten, måste en skriftlig uppsägning skickas in via e-post till support@mdfnet.se ifrån den registrerade e-postadressen eller lämnas in till MDF under normala öppettider. Tjänsten kommer att upphöra senast dagen efter mottagandet av uppsägningen eller vid en senare tidpunkt om så önskas. Återbetalning av innestående belopp sker med hela månader. Påbörjad månad återbetalas ej.

Avgifter kan variera beroende på var kunden bor. Avgiftsändringar skall aviseras senast 1 månad i förväg. Om kund inte önskar fortsätta tjänsten sker uppsägning enligt ovan.

Vid avgiftsförändring kommer kunds innestående belopp att omräknas till nya avgiftsnivån. Vilket kan innebära en förminskning eller ökning av tid som kvarstår för tjänsten.

Om MDF avstänger kund utgår ingen återbetalning för påbörjad månad.

Vid flytt till ny lägenhet måste detta anmälas i god tid till MDF. Vid flytt kommer kundens innestående belopp att räknas om till den avgiftsnivå det nya boendet ligger på. Detta kan innebära en ökning eller minskning av kvarstående tid. I vissa fall sker en återbetalning av innestående belopp. Dock ej för påbörjad månad.

Betalning/Anslutning

Betalning skall vara MDF tillhanda (det vill säga MDF skall ha mottagit bekräftelse ifrån bankgirocentralen på giltig betalning) senast 2 arbetsdagar innan pågående betalningsperiod tar slut. Vid nyansökan sker uppkoppling 1 till 2 arbetsdagar efter betalning har registrerats hos MDF.

Underrättelse av eventuella förändringar i avtal och avgifter kommer att meddelas till kundens e-post.

Fakturering sker genom kundens e-post.

MDF kopplar upp kunden snarast efter betalning registreras. Tid för detta kan variera beroende på avtal med tredje person och hur tredje persons nät är uppbyggda. Det vill säga accessnät och fastighetsnät med mera.

Kundens ansvar

  • Kund måste följa de av SUNET uppsatta etiska regler. (https://www.sunet.se/policy-for-tillaten-anvandning/)
  • Att inte slösa och/eller sabotera system- och/eller nätverksresurser.
  • Inte försöka dölja sin identitet samt skada eller förbereda skada på hårdvara eller mjukvara.
  • Inte förorsaka annan part på nätet skada och/eller obehörigt avlyssna eller avläsa information på nätet.
  • Att rapportera fel, brister, regelbrott och/eller andra problem inom skälig tid till systemansvarig.
  • Kund är skyldig till att ta del av och följa nytillkomna regler.
  • Kund som står för abonnemanget är ansvarig för utnyttjande av tjänsten.
  • Kund ansvarar för att egen utrustning inte används av obehöriga.
  • Kund får inte sälja tjänsten eller göra tjänsten tillgänglig för tredje part. Vid överträdelse är kund ersättningsskyldig för förlorad inkomst.
  • Kund får inte använda tjänsten för kommersiellt bruk.
  • Om kunds utrustning stör MDF eller annat nät, är kund skyldig att omedelbart koppla ur utrustningen.
  • MDF ansvarar inte för att kunds utrustning är kompatibel för tjänsten. Kund står själv för konfigurering och drift av egen utrustning.
  • Kund kan debiteras omkostnader och skadestånd som MDF får vid brott mot avtalet eller skadegörelse eller liknande händelser. Vid extra arbete som kund är ansvarig för kan det utgå en avgift enligt gällande prislista.
  • MDF har rätt att stänga av kund omedelbart vid brott mot detta avtal.
  • Vid upprepande abuseärenden eller vid ett allvarligt ärende äger MDF rätten att stänga av kund med omedelbar verkan.

Dataöverföring

MDF har rätt att övervaka och skapa loggar över kunds trafik. MDF har rätt att använda dessa för eget bruk samt för enligt lagliga framställningar utge dessa till tredje part.

MDF kan trafikbegränsa kund vid överdriven datatrafik, balansering av nätresurser, eller dylikt.

Mälardalens Datorförenings ansvar

MDF ansvarar inte för innehållet på internet eller några andra medier/tjänster som kan nås/utnyttjas genom tjänsten och som passerar genom MDFs nätverk till och från kund. MDF tar heller inget ansvar för vad kunden utnyttjar tjänsten till.

MDF ansvarar för leverans av tjänst till stadsnätets överlämningspunkt. MDF har inget ansvar för stadsnätet eller fastighetsnät; ansvar här ligger på ägarna och driftansvariga på dessa nät.

Driftavbrott

Kortare serviceavbrott kan ske under normal drift och berättigar inte till att ersättning utgår. Vid längre oplanerade avbrott som beror på MDFs utrustning, där avbrottet är över 5 arbetsdagar utgår kompensation genom att motsvarande tid läggs till aktuell period.

Ändringar

Ändringar i avtalet kan ske utan kunds medgivande. Om väsentliga ändringar skall införas kommer kund informeras om detta senast 1 månad innan de nya ändringarna börjar gälla. Detta gäller inte ändringar som görs på grund av tillämpade lagar, då kan förändringar ske omedelbart. Om kund fortsätter betala för tjänst accepterar kund det nya avtalet.

Force Majeure

MDF är befriad från avtalsförpliktelser, skadestånd och andra påföljder om fullgörandet av dessa har förhindrats eller försvårats av omständigheter som MDF rimligen inte kunnat förutse eller påverka. Som befriande omständighet skall bland annat avses arbetskonflikt, blixtnedslag, eldsvåda, myndighetsbestämmelse eller annan offentlig reglering, fel i annan operatörs nät eller annan liknande omständighet, när transport av varor, energi och övriga förseningar från underleverantörer påverkas av ovan nämnda eller liknande anledningar.

Överlåtelse

Kund har ingen rätt att överlåta avtal. MDF kan överlåta avtal till tredje part om denna part tar över befintliga avtal, rättigheter och skyldigheter utan medgivande ifrån kund.

Tvist

Avtal regleras genom svensk lag. MDF har tolkningsrätt av avtalet om tolkningen inte motsätter sig svensk lag.

Eventuell tvist bör i första hand göras upp mellan parterna. Om detta inte kan ske kan tvisten avgöras av Allmänna reklamationsnämnden. Annars avgörs tvisten av allmän domstol. Reklamation skall göras skriftligen.

Personuppgifter

MDF behandlar personuppgifter enligt vår personuppgiftspolicy. (https://mdfnet.se/MDFsintegritetspolicy.html)

General conditions for broadband connection via Mälardalens Datorförening (MDF).

Note that translation is only here for your convenience, in disputes it is the Swedish version that applies.

About the service

The service includes:

  • Up to 1 Gbit/s bandwidth.
  • IP-address(es) dynamically distributed.
  • Phone support between 13.00 and 17.00 on non-holiday weekdays during semesters. For other times, please see the webpage.
  • Connection via internet socket in the apartment (property network) that in turn is connected to a network where we can offer our services.
  • More services may be added later.

In general

You are entitled to sign this service agreement and use our services as our customer if you are a student at a Swedish university and if you are resident at a property with connection to networks where we can offer our services.

This agreement is drawn up between MDF (organizational no. 817607-2174) and a private person giving consent to this agreement.

Definition of concepts

Payment period, the period starts the same date that MDF receives payment and ends the same date the following month, i.e. a payment arrives, MDF registers the payment on June 3. The payment is valid until July 3 (including July 3 through). If payment is received the last day of the month and the following month does not include the same amount of days, the payment period will end the last day of the following month as well, i.e. if we receive payment August 31 it will be valid until September 30.

Service fee

The fee for a broadband connection must be paid before the use of our services can begin. If you started paying for our services and want to end your prescription just cancel the next payment. If MDF does not receive payment in time the connection will be disconnected.

MDF only accepts payments for full periods. If you want to end your prescription but already paid for coming periods, you need to send us a written termination via e-mail to support@mdfnet.se from your registered e-mail address or hand in the termination document to us during office hours. The prescription will be terminated no later than the day after MDF received written termination or at a later date of your choice. Repayment of any amounts due will only be made in full payment periods. A payment period that has already begun will not be refunded.

Fees may vary depending on the place of residence. Any change in fee shall be notified with at least one month’s notice. If the customer does not wish to continue prescription, terminate prescription as instructed above.

When change in fee has occurred any amount due will be recalculated to the new fee. This could mean a change in the remaining period into a shorter or longer period of service.

Should MDF close prescription for a customer there will be no repayment for a period that already begun.

When moving to another accommodation this must be reported to MDF in good time. Any amount due will be recalculated to the fee level of the new accommodation. This could mean a change in the remaining period into a shorter or longer period of service. In certain cases, MDF will refund amounts due, however not for a period that has already begun.

Payment/Connection

Payment must be in MDF’s account no later than 2 working days prior to the existing period ending. When applying for a prescription for the first time the connection will be made in 1-2 working days after payment has been registered to MDF.

Any notification of changes in the service agreement and/or service fees will be sent to customer’s e-mail address.

Bill will be sent to customer’s e-mail address.

MDF will connect customer to internet as soon as possible after registration of payment. The connection period may vary depending on agreement with third party and the network structure of third party (meaning network access, property network etc.)

Customer responsibility

  • Customer is responsible for following the ethical rules set by SUNET (https://www.sunet.se/policy-for-tillaten-anvandning/, Swedish only)
  • Not to waste and/or sabotage system- and/or network resources.
  • Not to intent concealment of personal identity nor to damage or prepare damage to hardware or software.
  • Not to cause other network party damage or listen to or read information on net without authorization.
  • To report any error, deficiency, breach of rules or any other problems in reasonable time to responsible person.
  • Customer is liable to take part of and follow newly added rules.
  • Customer registered to prescription is responsible for the use of service.
  • Customer is responsible for keeping personal equipment out of reach for unauthorized persons.
  • Customer may not sell service or make service accessible to third party. Customer is liable to pay compensation in case of violation.
  • Customer may not use service for commercial purposes.
  • If customer’s equipment is disturbing MDF or any other network, customer is responsible for disconnecting disturbing equipment with immediate effect.
  • MDF is not responsible for making sure that customer’s equipment is compatible with our service. Customer will make sure on his/her own that configuration and operation of his/her equipment works.
  • Customer may be charged for any cost or damage that has arisen from breach of contract, damage and/or similar action. Customer may be charged for any extra work that customer caused according to current price list.
  • MDF reserves the right to close customer prescription with immediate effect in case of breach of agreement.
  • MDF reserves the right to close customer prescription with immediate effect in case of repeated service abuse or any other serious matter.

Data transference

MDF can limit customer’s traffic in case of excessive amount of traffic. MDF can also limit customer’s traffic when needed to restore balance of network resources.

MDF reserves the right to supervise and keep written logs of customer traffic. MDF reserves the right to use the logs for internal use and expose to third party in accordance with law regulations.

MDF responsibility

MDF is not responsible for the contents on Internet or any other media/service that is accessible via our service and passing through our service. MDF is not responsible for customer’s choice of use of our service.

MDF is responsible for delivery of service to the starting point of the city network. MDF is not responsible for city network or property net where liability lies on owners and operational authorities.

Operational disruption

Shorter disruptions may occur within normal operation and does not entitle to compensation. In case of a longer unplanned disruption caused by MDF’s equipment (when disruption consists of more than 5 working days), customer will be compensated by receiving corresponding amount of time added to current payment period.

Changes

Changes in the agreement can be made without customer consent. If changes of essential nature will be made customer shall receive information concerning this no later than one month prior to the validation of the change. This does not concern any change due to application of laws, under which circumstance change can take place with immediate effect. If customer continues to pay for our service customer is also in acceptance of the new agreement.

Force Majeure

MDF is liberated from fulfilling agreement obligation, pay damages or other consequences if the realization of these commitments have been hindered or complicated by circumstances that MDF in no reasonable way could have anticipated or influence. Following examples can be seen as a liberating circumstance; conflict of work, lightning, fire, authority decision or other government regulation, error in another supplier’s network or similar circumstance, delays in goods, energy and other delays from sub suppliers that have been affected by above mentioned or similar reasons.

Transfer

Customer is not entitled to transfer service agreement. MDF can transfer service agreement to third party without customer consent presupposing that third party takes over existing agreement, rights and responsibilities.

Dispute

This agreement is regulated using Swedish law. Possible dispute should first and foremost be settled between parties. In the event that this is not possible the dispute may be settled by The National Board for Consumer Complaints. As a last way out the dispute will be tried by court of law. Written complaints only.

MDF reserves the right to interpret the regulations presupposing that the interpretation does not contradict Swedish law.

Please note that in disputes it is the Swedish agreement that applies!

Personal information

MDF registers customer information for administrative reasons and for control reasons.