English Svenska

Kan ni se vad jag gör på internet?
Vi övervakar inte vilka websidor ni går in på eller vilka andra tjänster ni använder. Däremot har vi ett automatiserat system som letar efter tecken på att virus och annan skadlig programvara som försöker utnyttja säkerhetshål. Detta är något som alla seriösa internetleverantörer gör för att försäkra sig om bästa möjliga kvalitet för sina kunder.
Jag har fått ett brev där det står att jag har laddat ner något. Vad betyder det?
Vi får dagligen in klagomål från diverse organisationer angående upphovsrättsbrott som de misstänker att någon av våra kunder har begått. Dessa organisationer vet inte vem det är som har gjort detta, bara att det är en av våra kunder. Vi lämnar inte ut någon personlig information till dessa organisationer, eller någon annan. Undantag skulle kunna vara till polisen med åklagarbeslut. Vi vidarebefodrar endast klagomålet till den kund det gäller för att upplysa denna om klagomålet, ingen åtgärd krävs från vår sida.
Jag har glömt att betala räkningen och har blivit avaktiverad, vad ska jag göra?
Det är bara att betala den senaste räkningen så aktiveras du igen så snart vi har fått in betalningen, vilket vanligtvis tar 2-3 bankdagar. Vi kan också ta emot kontantbetalningar på kontoret. Om du har bråttom med att få igång din anslutning igen kan du komma upp till oss på kontoret och visa att du har betalt, till exempel genom att logga in på internetbanken eller visa kvitto från ett bankkontor. Att bara maila ett screenshot på en betalning eller en utskrift från internetbanken räcker inte.
Vilken SMTP-adress ska jag använda?
Adressen till våran SMTP-server är: mail.mdfnet.se
Mitt internet är långsamt, hur kommer det sig?
Gå in och kolla på TPTEST. Ladda ner programvaran och följ alla dess instruktioner och utför sedan testet. Om testet då visar en långsam uppkoppling kan du kontakta oss om problemet.



Om Cookies